Waardebepaling en verkoopadvies

Tijdens een vrijblijvende afspraak bij u thuis “nemen we uw woning op”. Dat wil zeggen: we bekijken uw huis van top tot teen. We geven u op dat moment ook verkooptips en adviezen om uw huis beter te kunnen verkopen. We bespreken na afloop de gegevens. Aan de hand van marktvergelijking en de eigenschappen van uw woning bepalen we de waarde van uw huis. Vervolgens gaan we met u de juiste, zo realistisch mogelijke vraagprijs vaststellen.

Schriftelijke opdracht

Gemaakte afspraken met u leggen we altijd vast in een schriftelijke opdracht tot dienstverlening bij verkoop. Hierop zijn van toepassing de algemene voorwaarden van de NVM. U krijgt altijd twee exemplaren met algemene voorwaarden toegestuurd. Eén voor de eigen administratie, de ander om terug te sturen voor ons dossier.

Informatie verzamelen

We verzamelen documentatie over de juridische, bouwkundige, en milieukundige aspecten van uw woning. Om kopers zo volledig mogelijk te kunnen informeren, vult u een vragenlijst en een lijst van roerende zaken in. Hierin staat onder andere welke zaken u achterlaat en welke kunnen worden overgenomen. Te denken valt aan houten vloeren, gordijnen en gordijnrails.

Presentatie

Makelaardij Hamming maakt in nauw overleg met u een professionele brochure van uw huis met daarin onder andere de kenmerken van het , een uitgebreide fotopresentatie, een aanbiedingstekst, kadastrale gegevens en plattegronden van het . Samen met u bekijken we de brochure voordat deze aan mogelijke kopers van uw huis wordt verstrekt.

Verkoopinstrumenten

Hoe gaat uw huis aangeboden worden?
Daar hebben we de volgende middelen voor:

  • het Makelaardij Hamming-verkoopbord of -biljet
  • ons uitgebreide netwerk
  • de website makelaardijhamming.nl met de nieuwste aanbod mogelijkheden
  • Funda.nl en andere veel geziene woonsites
  • de buurtmailing
  • onze digitale en papieren brochures
  • het uitwisselingssysteem van alle NVM makelaars
  • open huizenroute

Bezichtigingen

Makelaardij Hamming ontvangt bezichtigingsaanvragen en maakt in overleg met u de afspraken met de aspirant-kopers. Uiteraard begeleiden wij de belangstellenden. Wat wij altijd doen is ons enthousiasme voor uw huis overbrengen op de kandidaat-kopers. Bovendien zorgen wij ervoor dat kandidaten goed worden ingelicht over de juridische aspecten van hun eventuele aankoop. Dat scheelt u een heleboel hoofdbrekens. Resultaten van bezichtigingen worden direct nadat de bezoekers zijn vertrokken aan u gemeld. Verder houdt Makelaardij Hamming u voortdurend op de hoogte van marktontwikkelingen en de positie van uw daarin.

Biedingen en onderhandelingen

Makelaardij Hamming neemt biedingen in ontvangst en overlegt met u de mogelijke onderhandelings-strategieën. Natuurlijk is Hamming erin getraind om het best haalbare resultaat te realiseren, dus een zo goed mogelijke combinatie van prijs en voorwaarden.

Overeenstemming

Als er overeenstemming is bereikt, maken we de koopakte op en zorgen we ervoor dat die zo spoedig mogelijk met u wordt besproken en door alle partijen wordt ondertekend. Als er voorbehouden zijn gemaakt, bijvoorbeeld een financieringsvoorbehoud of een bouwkundig voorbehoud, zorgen wij voor een correcte afhandeling daarvan. Tenslotte sturen wij de getekende stukken naar de door de koper gekozen notaris.

Eigendomsoverdracht

Voor de eigendomsoverdracht moet u onder andere uw energieleverancier op de hoogte te stellen van uw verhuizing. U krijgt dan de benodigde formulieren voor een soepele overgang. Op de dag van de overdracht inspecteren we uw huis. Kopers krijgen de gelegenheid de woning voor de eigendomsoverdracht te bekijken. Makelaardij Hamming neemt dan de meterstanden op voor koper en verkoper. Vervolgens bezoeken wij met de u en de koper de notaris die de akte van levering verzorgt. Wij controleren op voorhand de stukken die de notaris aanlevert. Als de juridische eigendomsoverdracht een feit is, overhandigt u de sleutels aan de koper.

makelaardij, onroerend goed, Huis, aankoop, advies